حلف الأشاوس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يوميات رفعت أبوه عوضين وأمه محروسة

يوميات رفعت أبوه عوضين وأمه محروسة Empty يوميات رفعت أبوه عوضين وأمه محروسة

مُساهمة  مجرى الإثنين مارس 16, 2009 2:09 am

الحلقة الثالثة :

من جانب دوار العمدة يتعالى صوت صراخ ولولة نسوان وعياط يقطع الكبد يخواتى
وظهر سيل من النسوان زى التتار بيجروا زى المهابيل على النقطة عشان يشوفوا الأهبل بن الأهبل اللى دخل بالجاموسة على نقطة العسكر ووراهم سيل تانى زى الصليبيين شايلين الفؤوس ووراهم العمدة والغفر وشيخ الغفر وشيخ البلد ودخلوا كلهم عالنقطة
سيبكم بقى من دول وتعالوا نشوف الواد جعيلص بن فرحات المنفوخ شيخ الغفر وهو بيجرى على شط الترعة وده بيفكرنى بالمغنواتى اللى بيقول على شط الترعة انا وانتى يا بهية يا ما أكلنا برتجان ( نفسى اعرف ايه اللى جاب برتجان لبرتقال ولو انهم بيجولوا عندينا برتجال مش مهم كلنا مش فاهمين حاجة عاد )
وبينط على المعزة وبيعدى من تحت البقرة وشوية نزل فى القناية وكله ده لحد ما وصل ولجى عوضين جاعد يمص فى بنجر ويحدف القشر وراه ( حمار بقى بيمص بنجر بدل القصب ) قاله ألحج يابا عوضين ابنك الأهبل .... أجصد رفعت هينطخ بالنار ومش بعيد يجرى وراه عيال الكفر ويجولوا العبيط اهوه اهوه العبيط اهوه اهوه
بكل بلادة رفع عوضين نظره للوا جعيلص وجاله ......... ياراجل !!!!
طيب وادير للبنجر فى ايده وحط الباقى على جنب وبكل هدوء سار عوضين وجعيلص على شط الترعة وهنا رفع عوضين صوته بالغناء ( سعدية بنت بهية راجعة بتتمختر عالزراعية وأبوها العمدة ابن العمدة جاعد عالفسجية وامها زعلانة بنت البشكاتب نكدية وابنى الموكوس هيروح فى تكية يا خرابى عليكى يا نكدية انت وابنك متكية يا خراشى عليكى يا ولية وعليا وعلى ولدك منهية هع هع هع هع هع هع هع هع هع هع هع )
وهكذا حتى وصلوا للنقطة ودخل عوضين بهبل العبيط وهو فاغر فمه مشدوها ينظر للجمع
ياحلاوة ياولاد كل دول جايين يتفرجوا عالواد ابنى يا بختك يا عوضين ولا بجينا فرجة هع هع هع هع هع هع هع
ضحك بغباوة جالها العمدة وهو بيبص على عوضين وأشاح ببصره ثم عاد ونظر للمأمور وجاله والنبى يا حضرة البيه المأمور غذا كان أبوه أغبى منه فعندى المرة دى وطلعه
صرخ رفعت أنا ماليش ذنب أصل الوزة كانت داخلة جدامى عالدوار وأنا كنت ببص عليها ودخلت عندكم غلط طلعونى أورح أخطب الوزة
وزة ..... !!!
نظر المأمور للعمدة وفى قرارة نفسيهما أنهما أمام مجنون
وهنا قال عوضين الوزة يعنى المزة اصل أنا والواد بنتكلم كدهوه قدام أمه عشان متفهمش وطين عيشتى مع أنها مطينة جاهزة
طرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااخ
نزل جلم ساخن على جفا رفعت هههههههههههههه أمه كانت واجفة وفاكرة أن الواد مش أبنها وأنه أبن مارت الغفير
جالها العمدة عفارم عليكى ربيه هو وجوزك عشان بيتمسخروا عليكى
محروسة وأنت مالك يا شايب يا عايب انا بضربه عشان مطلعش ابن مرات الغفير سعدية النكدية وسود وشى
وجرت الواد أمامها هو وابوه ولم تنس سحب الجاموسة
ونظر الجميع للأسرة المجنونة التى أمامهم
وهكذا نكمل لكم غدا أو متى استطعت باقى القصة
واتمنى أن أرى أرائكم وتعليقاتكم لأن هذه القصة من تأليفى وأنوى طرحها على الأنترنت مع العلم أنى أرتجل
واخاف أن أطرحها فيحزن رفعت أبيه ولكنى أخشى أن تأتى محروسة لتصفعنى على قفاى كما صفعت المسكين هو أحتملها ولكنى لن أحتملها
يالهوى ياريتنى جبت سيرة مليوووون جنيه
أجرى يا معلممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم المجنونة جت
تووووووووووووبخخخخخخخخ فوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو أهىء أهىء أهىء قلم جامد أوهههههههههههههاااااااااااييييييييييي .
scratch
مجرى
مجرى
مشرف منتدى فرفشة
مشرف منتدى فرفشة

https://www.facebook.com

- مواضيع مماثلة